He, he, even tijd om op adem te komen. - Reisverslag uit Chendu, China van Dorien en Marco - WaarBenJij.nu He, he, even tijd om op adem te komen. - Reisverslag uit Chendu, China van Dorien en Marco - WaarBenJij.nu

He, he, even tijd om op adem te komen.

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Marco

09 April 2010 | China, Chendu

Hoi allemaal,

Op dit moment hebben we een cybercafe ontdekt. Een bovenzaal, formaat feestzaal, met daarin zo'n 120 computers in lange rijen. Allemaal spelletjes, mijn buurman is een uitzondering, hij zit te chatten. En, op een na (ik dus), allemaal jongens!

Zoals jullie al gemerkt hebben hebben we niet echt veel tijd om een berichtje op onze site te plaatsen.
Vanmorgen zijn we om 05.30uur uit Xi'an vertrokken en om 07.50 vlogen we naar Chendu. Hebben we toch nog een hele dag hier om rond te lopen. Leuk, ware het niet dat Chendu nou niet echt heel inspirerend is... Of we zijn de verkeerde kant op gelopen, kan ook nog zijn natuurlijk :-)
Beijing en Xi'an waren heel anders dan Chendu. Vooral Xi'an was hip en trendy, veel mooie jongens en meisjes met heel hip haar en dito kleding. Leuk park met gymende, oude, mensen en 's avonds werd er volop gerepeteerd door de plaatselijke zangvereniging...
Marco heeft zich nog even uitgeleefd op de pingpongtafel tegen een Chinese mijnheer. Helaas verloren (geloof ik).

Enfin, 't gaat prima met ons, we vinden het een mooie reis. Veel minder troep en viezigheid, veel minder reizen, geen lange busdagen, geen chaos. Kortom, heel anders dan India.

De pasfoto wisselen is de vorige keer niet gelukt, ik doe straks nog wel een poging.

Veel liefs uit China,

Dorien

kleine noot Marco:
Wat is China in bijna acht jaar veranderd! Een ongelooflijke bouwput met een omgekend tempo. Fietsers zijn bijna geheel uit het straatbeeld verdwenen (vooral in Beijing en Xi'An) en zijn vervangen door -vooral grote- auto van Japanse of Chinese afkomst. En veel elechtrische brommers.
De slapende reus is niet meer, hij is klaarwakker.

Marco

• 09 April 2010 - 07:46

Iwan En Willeke:

Goedemorgen reizigers.
    Voor jullie lijkt het al middag :-). Jeetje wat een tijden.
    Nou, zoals ik het allemaal lees, ik ben jaloers. Wat een geweldige reis.
    Ben benieuwd naar jullie volgende berichtje. Liefs uit Oss.

• 09 April 2010 - 08:29

Janny:

Ni How. Geniet nog verder van deze reis. Lijkt me geweldig!

• 09 April 2010 - 09:46

Mam:

hoi lievers fijn dat jullie zo genieten. hier alles goed ga straks met anterieta naar utrecht hoop dat het zo blijft groetjes dikke kus xxxxxxxxx
    mam

• 09 April 2010 - 17:55

Mam En Pap:

Op dit moment zullen jullie al wel slapen, denk ik. Fijn dat de reis zo goed bevalt.Als het weer ook meewerkt is het helemaal goed.
    Volgende weekend (de 17e apr)gaan we weer naar Nw.gein voor de verjaardagen van Marieken, Marianne en Anneke + Stephan. Alles OK. Liefs Mapa

• 10 April 2010 - 17:43

John:

waarom zo ver reizen?
    bij ons om de hoek zit ook een chinees.

groetjes en nog veel plezier.

• 12 April 2010 - 16:01

Nathalie:

He Do en Co,

Dus niks geen "nine million bycycles in Bejing", nou ja, ik vond het toch al een nummer van niks....
    Fijn dat jullie een leuke reis hebben..

liefs Eric, Nathalie en Nina