India - Reisverslag uit New Delhi, India van Dorien en Marco - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit New Delhi, India van Dorien en Marco - WaarBenJij.nu

India

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Marco

23 November 2008 | India, New Delhi

Nu we dan in Goa zijn is het inderdaad tijd om eens rustig na te denken over wat we in India hebben meegemaakt. Dat doe ik de komende dagen en ik zal jullie er ook niet lang mee vermoeien. Maar wel wil ik kort enkele dingen kwijt.
India is een heel bijzonder en uniek land. Dat alleen al maakt onze reis de moeite waard.
Het was een vermoeiende reis door al zijn indrukken van armoede, vuil, chaos, bedelende mensen, verkeer, pracht en praal en grote afstanden. Maaar meer nog dan dat was het een prachtige reis door de veelheid aan indrukken.
Drie steek'woorden' schiet mij te binnen:
1. Struggle for life; het sterkst geillustreerd door het verkeer. Iedereen vecht voor elke meter, zonder herkenbare regels, maar vind het normaal dat een ander dat ook doet. Ergo: chaos, maar geen stress.
Ook in de armoede zie je dat gevecht. De overheid is er niet voor de verzorging van de individuele mensen, maar voor de veiligheid en vertegenwoordiging van de staat.
2. Kleur; Alles wat we in India zien is kleurrijk. De dames lopen in fantastische fleurige kleding, zelfs in de bouw of op het land. Het is dus echt en niet alleen een promotieplaatje voor het land.
Kleurrijk zijn ook de religies en de oude mannen. Dorien heeft prachtige foto's gemaakt.
3. Verschil; Tussen mannen (die overdag kennelijk niets te doen hebben) en vrouwen (die hard werken), tussen kasten (we hebben nogal wat arrogante Brahmanen ontmoet en ongelooflijke armoede in de lagere kasten gezien) en tussen landstreken Radjastan is echt heel anders dan Goa.
Hiermee stop ik mijn overpeinzingen. Ik hoop dat we onze ervaringen eens met jullie kunnen delen. We beloven dat we de hoeveelheid foto's zullen terugbrengen tot max. 5 % van het totaal.
Groetjes
Marco (en Dorien)

  • 23 November 2008 - 16:38

    HANNY UIT HET OSSE:

    Blijf voorlopig maar daar,heb er net un half uur over gedaan om van Ravenstein naar Oss te komen i.v.m.sneeuwval.Arie is gisteren uit Kenia teruggekomen,die valt dus ook van het ene uiterste in het andere.
    Dus genieten jullie er nog maar van.
    HANNYXX.

  • 23 November 2008 - 17:00

    Henk En Marieken:

    Hoi Dorien en Marco,
    Wat je nu beschrijft is waarschijnlijk datgene dat je het langst zal bijblijven, de volledig andere cultuur. Ga nog maar even door met overpeinzingen en maak er ons na jullie vakantie verder deelgenoot van!
    Geniet ze verder van deze laatste week!

  • 23 November 2008 - 17:55

    Mamalies:

    hoi lievers

    Marco wat fijn jou ook even te lezen ja alsje dat allemaal ziet des temeer besef je watwe hier hebben en ik denk datdat nog wel even blijft hangen maar ga er niet over piekeren en geniet nog van de dagen die jullie nog hebben
    liefs en dikke kussen mam.

  • 23 November 2008 - 19:34

    Janny Wingens:

    Nog even genieten!! Het is hier echt winter(sneeuw!!)dus hou het goede leven nog even vast. Veel foto's is ook niet erg, Marco.

  • 23 November 2008 - 23:02

    Cis Van Houts:

    Ik zou willen dat ik het zo mooi samen had kunnen vatten. Want zoals hier staat beschreven is het ook echt. Ik zou zo graag weer terug willen. Geniet van de momenten en sprokkel de kleine dingen
    Cis

  • 25 November 2008 - 16:59

    Mirjam:

    Daar ben ik het niet mee eens....ik wil ze graag allemaal zien. Heb net 4 weken geleden ca 1300 foto's van Madagascar doorgeworsteld op een avond, dus ivm oppas nodig ik jullie een heel weekend uit!
    Jammer voor Do dat ze de armoe niet heeft kunnen ontwijken. Gelukkig dat jullie er toch erg positief op terug kijken. Tot heel snel!

    liefs Mirjam

  • 25 November 2008 - 18:01

    Leonie :

    Hai Dorien en Marco,

    Geniet van Goa. Dat ziet er geweldig uit! Lijkt inderdaad van een andere orde, dan hotel Siddharth in Varanasi. Beetje anders dan... En een zwembad, ja dat ga ik morgen weer opzoeken in Utrecht. In mijn slaapzakjas, met handschoenen en muts. Het is hier 5 graden. Mijn lichaampje snapt het nog niet helemaal.
    kus,leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Marco en Dorien in India

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Weer thuis

27 November 2008

Ver weg van Mumbay

26 November 2008

Nog heel even...

23 November 2008

India

22 November 2008

Wauw, fantastisch!!!!!!
Dorien en Marco

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 12194

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 25 Juni 2016

Marco en Dorien in Canada

02 April 2010 - 25 April 2010

Marco en Dorien in China

01 November 2008 - 30 November 2008

Marco en Dorien in India

07 November 2018 - 30 November -0001

Marco en Dorien naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: