Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dorien en Marco - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dorien en Marco - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Marco

24 November 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Eindelijk de tijd gevonden en genomen (én wifi ter beschikking) om een kort verslagje te maken..
Momenteel zijn we in Wellington, morgenochtend de ferry naar het Zuidereiland.
Alweer 2,5 week onderweg, time flies!

We vertrokken 7 november naar Singapore waar we 2 overnachtingen hadden. Dit leek ons bij het boeken een goed idee maar nu zouden we het afraden en doorvliegen, moe ben je toch al.

Zondag 11 november kwamen we aan in Auckland, shuttle naar de camperboer, camper ophalen en wegwezen.. althans dat dachten we.. Het eerste gedeelte klopte wel maar pas 4 uur later hadden we de sleutel en met een minimale (lees: geen) uitleg over gas, electra e.d. op weg ons Nieuw Zeeland-avontuur tegemoet!

Links rijden was even wennen, net als de (in onze ogen) niet zo handige indeling van de camper. Aangezien Marco niet mag rijden, zijn arm zit in het gips en hij is dus niet verzekerd, ligt deze schone taak bij mij :-)
En ik mag wel zeggen dat dit me prima afgaat!
Nog geen enkele keer de verkeerde rijbaan genomen of de rotonde verkeerd om opgereden!

We zijn langs de rechterkant (de Oostkust moet ik van Marco zeggen) omhoog gereden naar Cape Reinga.
Daarna via de linkerkant (Westkust) weer terug, weer door Auckland, Matamata (Hobiton: leuk!), Rotorua via de beroerdste weg van het Noordereiland (hoorde we later..) , Highway 38, naar Wairoa.
Mooie camperplekken gehad, leuke mensen ontmoet en heel veel gezien. Teveel om nu allemaal op te noemen maar dat horen jullie nog wel.

• 24 November 2018 - 06:39

Marieken:

Nog twee en een halve week te gaan. Heerlijk.

• 24 November 2018 - 13:12

Wolter:

Vanaf nu dus naar het zuiden (naar beneden) Veel plezier samen.

• 27 November 2018 - 07:04

Mirjam:

Do, ik ben trots op je!!! Links rijden met een camper en geen ongelukken!!!!